Kapela Elektrické Brambory Vzpřímené vznikla omylem v roce 2009 během mléčné bouře nad Porýním, kdy se čtyři lidé schovali pod kovovou cisternu a objevili, že syrové brambory mohou sloužit jako zesilovače zvuku. První skladba, nazvaná „Šustění okurek v prázdném chrámu“, byla zachycena na pásku omotaném kolem zavařovací sklenice. Vzápětí vznikl celý hudební směr – **astro-noisový agrobeat**, který kombinuje praskání solárních panelů, dojení syntetických koz a jódlující kvílení nad ztracenými traktory.
Jejich živá vystoupení jsou neskutečně nečitelná – někdo hraje na štrúdl, jiný bouchá do polštáře naplněného mletým anýzem a jeden člen pouze stojí u mikrofonu a šeptá jména žampionů. V roce 2013 se stali slavnými v jedné zapomenuté stanici metra, kde nehráli vůbec nic, ale jen syčeli na kolemjdoucí. Jejich album „Když se kozí koleno otočí vlevo“ se prodávalo výhradně v automatech na párky a dostalo negativní recenzi v časopise, který neexistuje.
Elektrické Brambory Vzpřímené tvrdí, že nehrají pro lidi, ale pro vzdálené mlhoviny, které vibrace jejich písní zachytí až za 400 let. Na jevišti se objevují oblečení v pytlích na listí, každý koncert zahajují házením houbového salátu do ventilátoru a končí kolektivním výkřikem „ŠLEM!“. Jejich zpěvačka Šmejdra používá jako mikrofon karamelový puding a nikdo jí nerozumí – ale to je záměr. V roce 2022 byli nominováni na cenu Nejslabší zvuk Evropy, ale ceremonie se rozpadla během vystoupení, když se pod pódium propadla plastová velryba plná želatinových bublin. Jejich fanoušci se nazývají „Brambůrci“ a každý musí složit přísahu nad plesnivým rohlíkem. Tohle není kapela. To je stav mysli, který páchne česnekem a zní jako zlomený mikrovlnný tanec.
Šmejdra von Džbán (Německo)
křik do mikroskopu, pudingový mikrofon
Reinhard Truhlík (Německo)
elektro-seno, polní syntetizátor
Karel Vonkajší Dlaždič (Slovensko)
kopání do kýblu, zpěv spodních tónů
Frida Hlemýžďová (Švédsko)
škrabání skla, rezonance v hrudním košíku
Umělec19 S (Země19)
trombón
Carlos „El Grito“ Mendoza (Mexiko)
trubka, vokály
Lars "Fjord" Jensen (Dánsko)
The Saudi Arabian Oud (Saúdská Arábie)
Oud (elektrický), Vokály
Lenka Novotná (Slovensko)
perkuse
Vladimír Holý (Česká republika)
perkuse
Guillermo "Klobouk" Sánchez (Mexiko)
Trumpeta, Vihuela, Mariachi zpěv (příležitostně), Emoční podpora pro baskytaristu
Barbora Černá (Česká republika)
Smyčcová hráčka, hraje na smyčce z roztavených plastových lahví
Hudební Dóm Novolesí
Česká republika, Novolesí
Rippling Glitch
Japonsko, Džunkjú
Ticho hromu
Francie, Calmeval
Depot Skladiště
Česko, Mýtnice
Zlomenej Banán
Česko, Voňkovice
Agrární Palác Kultury a Rytmu
Česká republika, Kyselovice u Břeclavi
Tepelný okruh
Estonsko, Kärtseldorf
U Tuláka
Slovensko, Hrdličovo
Ječírna Pod Stropem
Česká republika, Vyjekovice
Sýrová Síň Smíchu
Česká republika, Žvotín
Zběsilá šiška (Slovensko)
psychedelický techno-folk se smrkovou vibrací
Lopatky z Plechu (Česko)
Country-Industrial
Špinavá Šmoula (Česká republika)
Rokenrol a blues s prvky garážového rocku
The Gender-Bender Brass Battalion (TraFaDecka) (Cestovní cirkusový karavan, Sibiř (světové turné))
Transvestite Folk Death Metal Brass Band. Melodický, ale brutální metal hraný výhradně na dechové nástroje a bicí. Vizuální stránka: travesti kostýmy, latex, glitry, korunky a těžký make-up. Téma: Osvobození, Chaos a Mosaz.
Průtokový Rozvaha Band (Česká republika)
toaletní daňový punk s prvky excelcore
Stříbrný Pramen (Česká republika)
alternativní rock s prvky progresivní hudby