V pulzujícím srdci Berlína, kde se střetává historie s modernitou, se v roce 2005 zrodil hudební kolos, který měl navždy redefinovat hranice symfonické hudby – Imperium Symphonica. Založili ho vizionáři, kteří toužili po návratu k monumentálním formám a hlubokým emociálním prožitkům, jež klasické orchestry někdy opouštěly ve prospěch experimentů. Imperium Symphonica nebyl jen orchestr; byl to manifest, prohlášení, že krása, síla a komplexnost velkých symfonických děl má stále své místo v moderním světě. Jejich počátky byly skromné, ale odhodlání a talent zakládajících členů, především dirigenta a hlavního skladatele Maximiliana Richtera, byly neotřesitelné.
První roky se nesly ve znamení intenzivních zkoušek a budování repertoáru, který sahal od děl pozdního romantismu až po vlastní originální kompozice, jež v sobě nesly otisk moderního ducha. Imperium Symphonica se rychle proslavila svými strhujícími interpretacemi děl Wagnera, Mahlera a Strausse, kterým vdechli nový život s nevídanou energií a precizností. Nešlo jen o noty; šlo o prožitek, o vyprávění příběhů skrze hudbu, o evokování hlubokých emocí, které dokázaly posluchače dojmout k slzám i povznést k extázi. Jejich debutový koncert v berlínské Filharmonii, kde představili vlastní symfonii „Echoes of the Cosmos“, byl triumfem a předznamenal vzestup k celosvětové slávě.
Po ohromujícím úspěchu debutového koncertu podepsalo Imperium Symphonica smlouvu s jedním z nejprestižnějších vydavatelství klasické hudby. Jejich první nahrávka, živý záznam zmíněné symfonie, se stala bestsellerem a získala řadu mezinárodních ocenění. Kritici se předháněli v superlativech, chválili orchestr za jeho jedinečný zvuk, dynamiku a neuvěřitelnou soudržnost. Imperium Symphonica se brzy vydala na světové turné, které ji zavedlo do nejvýznamnějších koncertních sálů planety – Carnegie Hall v New Yorku, Suntory Hall v Tokiu, Royal Albert Hall v Londýně a mnoho dalších. Hráli pro vyprodané sály, jejichž publikum tvořili jak zkušení milovníci klasiky, tak i noví posluchači, kteří objevovali krásu symfonické hudby prostřednictvím tohoto dynamického souboru.
Jejich živá vystoupení byla pověstná svou intenzitou a vizuálními efekty, které byly pečlivě sladěny s hudbou, aby umocnily celkový zážitek. Nešlo jen o poslech; šlo o ponoření se do zvukových krajin, které Imperium Symphonica vytvářela. Každý nástroj, každý muzikant, každý tón byl součástí většího celku, který pulzoval životem a energií. Dirigent Maximilian Richter, s jeho charismatickým vystupováním a hlubokým porozuměním pro každou notu, byl srdcem a duší orchestru. Jeho schopnost vést tak obrovské těleso s takovou precizností a vášní byla dechberoucí.
S každým dalším projektem se Imperium Symphonica nebála experimentovat a posouvat hranice symfonické hudby. Album „Cybernetic Overture“ z roku 2010 přineslo fúzi klasických orchestrálních prvků s moderní elektronikou a futuristickými zvuky, zatímco „Chronicles of the Ancient Gods“ (2015) bylo inspirováno starověkými mýty a legendami, s epickými chórovými partiemi a neobvyklými nástrojovými kombinacemi. Imperium Symphonica si však vždy zachovala svůj charakteristický monumentální zvuk a hluboký smysl pro dramatičnost. Jejich odvaha k inovacím jim získala uznání nejen v klasickém světě, ale i u posluchačů z jiných žánrů, kteří objevovali bohatství symfonické hudby.
Kromě nahrávání a koncertování se Imperium Symphonica aktivně zapojuje do vzdělávacích programů a mentoruje mladé talenty. Věří, že je klíčové předávat lásku k symfonické hudbě dalším generacím a zajistit její budoucnost. Maximilian Richter pravidelně pořádá mistrovské kurzy a workshopy pro začínající dirigenty a skladatele, sdílejíce své bohaté zkušenosti a vášeň pro hudbu. Orchestr také spolupracuje s mnoha charitativními organizacemi a pořádá benefiční koncerty, aby podpořil důležité společenské projekty. Tato angažovanost v komunitě podtrhuje jejich přesvědčení, že hudba má moc měnit svět k lepšímu.
Dnes je Imperium Symphonica považována za jeden z nejvýznamnějších a nejvlivnějších symfonických orchestrů na světě. Jejich hudba je majákem v oceánu moderní hudby, ukazující cestu k novým a neprobádaným hudebním břehům. Jsou důkazem toho, že klasická hudba je stále živá, relevantní a schopná oslovit miliony posluchačů. Jejich příběh je ságou o vášni, vytrvalosti a neustálé snaze o dokonalost. S každým tónem, který zahrají, pokračují v psaní své vlastní hudební historie, která rezonuje s každým, kdo se odváží ponořit do jejich zvukových hlubin. Jsou ztělesněním hudební vznešenosti, síly a nekonečné inspirace. Jejich hudba je hymnou na lidského ducha, jeho schopnost tvořit krásu a nacházet smysl v neustále se měnícím světě. Imperium Symphonica nejsou jen soubor nástrojů; jsou živoucím organismem, dýchajícím a pulzujícím s každou notou, každou dynamickou změnou, každým dechberoucím crescendo. Jejich umění je neustále se vyvíjející mistrovské dílo, které posluchače nikdy nepřestane udivovat a inspirovat. Jsou hlasem epochy, která touží po hlubokých, autentických zážitcích, a Imperium Symphonica jim je poskytuje s každým svým vystoupením.
Maximilian Richter (Německo)
Hlavní dirigent, skladatel
Eleonora Schmidt (Německo)
Koncertní mistr (první housle)
Hans Müller (Německo)
Sophie Weber (Rakousko)
Thomas Fischer (Německo)
Lena Schneider (Švýcarsko)
Jakub Novotný (Česká republika)
Zpěv, kytara
František Rohlíček (Česká republika)
fazole s looperem
Aura 'Echo-Weaver' Ventus (Planetární Větrný Duch Aerion (exostat))
Sophie Weber (Rakousko)
Takashi Fujimoto (Japonsko)
Zpěv a kytara
Lukáš Vrtule (Česká republika)
vrtulový kytarista
Ember 'Soul-Fire' Phoenix (Umírající Hvězda Ignis (Andromeda))
Omar Hassan (Egypt)
Tabla
Bläserhalle Silberthal
Rakousko, Silberthal
Saloon Podkova
Česká republika, Starý Kamenolom
Skalní Brloh
Česká republika, Třešnovice nad Skálou
Singularita Zvuku
Zborcený Časoprostor (u centra galaxie Andromeda), Centrum Galaxie (fiktivní, mezigalaktické setkávací místo)
Ohnivá Paseka
Česká republika, Hvozdnice nad Rokytnou
U Ztracené Kotliny
Česko, Údolí Čtyř Větrů
Kulturní doupě 'Na Kravinci'
Česká republika, Šnorchlov
Kosmická Zvukárna
Island, Fjörvik
Das Leuchtenwerk
Rakousko, Eichenstadt
Dílna pod Štítom
Slovensko, Rachnové Krivy
Saloon U Kojota
Česká republika, Suchá Rovina
Splachárna
Česká republika, Čurákovice u Potrubína
U Ztraceného Švestky
Česko, Podskalí nad Ohří
Konzerthaus des Titanen
Německo, Metropolburg
Kvarky babiččiných bombarďáků (Slovenská republika)
teleport-folklórní výplach s prvky senilního ambientu
Slávci z Oddělení 13 (Česká republika)
psycho-intelektuální dada-noise s dekonstrukcí melodie
Návštěva ZOO (Česká republika)
zvířecí kabaretní orchestr s prvky cirkusového punku
Úletové Hudební Komando „Pět Pětka“ (Česká republika)
Galaktický Polkoválcový Jazz-Metal-Funky-Šansón s akordeonem
Hromoví jezdci (Česká republika)
Alternativní rock
Ethernity's End (Norsko)
Progresivní Symphonic Metal
Elektrische Ferne (Rakousko)
ambientní techno / post-industrial
Dřevěná Mystika (Estonsko)
rituální ambientní folklor se zvuky stodol
Skupina několika kreténů (Česká republika)
experimentální kabaretní noise-folk