Kaktusový Tygr v Kosmické Ponožce je kapela, která se narodila během elektrické bouře nad zapomenutou vesnicí Zmrzlé Hroudy. Jejich hudba je kombinací zvuků mimozemských syntezátorů, praskajících vinylů z minulého století a smíchu dětí v noci. Kapela tvrdí, že každý jejich koncert je ve skutečnosti portál do paralelní dimenze, kde diváci mohou na jeden večer být vlky, kteří umějí hrát na xylofon.
V počátcích kapely se členové scházeli jen v ponožkách s fluorescenčními motivy, protože jak tvrdili, pouze ponožky s výraznými barvami mohou správně zachytit vibrace vesmíru. Jejich první album, nazvané \"Špagety a Meteory\", obsahovalo 42 skladeb, z toho 17 bylo instrumentálních a zbylých 25 bylo improvizovaných narážek na politiku včel a tajné životy motýlů.
Když hrají naživo, je téměř pravidlem, že do sálu pronikne několik stovek helium napuštěných balónků, létajících kotrmelců a občas i koza, která si náhodou sedne na basu. Kritikové jsou většinou zmateni, fanoušci nadšení – každý koncert je unikátní, nikdo neví, co se stane, a některé večery se dokonce objevily mini tornáda konfety. Kapela zároveň tvrdí, že jejich hudba léčí smutky, zpomaluje čas a zvyšuje inteligenci o 3 IQ body během tří minut poslechu.
Celosvětově se Kaktusový Tygr v Kosmické Ponožce proslavil hlavně mezi astronauty a fanoušky podivných festivalů v Antarktidě. Jejich klipy na YouTube zobrazují mluvící rajčata, létající tramvaje a čas od času i člena kapely, který se promění v jednorožce uprostřed refrénu. V hudebních kruzích jsou považováni za šílené vizionáře, ale přitom neuvěřitelně technicky zdatné: dokážou během jednoho koncertu zaměnit smyčce za banány, basu za vodní meloun a přesto udržet rytmus přesně na 120 BPM.
Kapela si velmi zakládá na interakci s publikem. Diváci jsou vybízeni, aby si přinesli své domácí mazlíčky, které pak použijí jako rytmické nástroje, a občas se vyskytují improvizované srážky s krávami a kuřaty, které neplánovaně proniknou do sálu. Jejich fanoušci mají vlastní jazyk, který se skládá z kombinace polky, rapu a náhodných křiků. Když se kapela představí, místní meteorologové hlásí drobnou změnu počasí – dešťové kapky zpívají harmonické třetiny a vítr občas provede sólový tanec.
Ferdinand Zmrzlíček (Česko)
zpěv a křik do kosmické voidy
Lucinka Banánová (Slovensko)
saxofon s efektem holografického světla
Jaromír Králík (Česko)
baskytara a mluvené slovo
Sára Křupavá (Česko)
klávesy a digitální válečný buben
Tomáš Trnka (Česko)
kytara a holografické efekty
Mikuláš Plochý (Česko)
perkuse a sbírka mluvících harf
Eliška Veverková (Česko)
flétna a zpěv motýlího chóru
Vojtěch Mravenec (Česko)
smyčce a echo-neviditelný vokál
Martin Kovář (Česká republika)
zpěv
The Trinidadian Temptress II (Trinidad a Tobago)
Salsa, Taneční záchvaty
Martina Dvořáková (Česko)
Gitarista, hrala len na gitaru z hliny
Karel Novotný (Česko)
Bubeník, bubnoval len na bubny z plechoviek
The Canadian Complainer (Kanada)
Banjo, Omlouvání se
The Frozen Puck (Zamrzlý Puk)
Kanada, Moose Jaw Gulch (Losí Čelistní Rochnění)
Sakura Wind Hall
Japonsko, Hanabiko
Podzemní Větev
Česká republika, Kamenolipí
U Šneka v díře
Česká republika, Hantec-Brumlov
La Cueva del Flamenco Negro
Španělsko, Almadrava de la Luna
Kočičí díra
Norsko, Mňaukfjord
The Velvet Lounge
USA, Los Angeles
Hudební Nástupiště 3
Česká republika, Kolín
Kladenský písňostroj (Česká republika)
autobus-country šílenství
Stříbrný Úsvit (Česká republika)
progresivní folk-rock s elektronickými prvky
Lopatky z Plechu (Česko)
Country-Industrial
Hafani z Humpolce (Česká republika)
multižánrový humoristický mix
Tatranskí Bačovia z Prdele (Česko-Slovensko)
Folk-Punk s prvkami Techno-Polky