Po letech hraní, tůtání, čekání a občasného tleskání termoskou do rytmu, se kapela Slávků rozhodla, že je čas na hlubší poselství. A tak vznikl projekt „Každý Slávek jednou utůtá“ – hudební rozloučení s tůtačskou epochou, ale hlavně óda na všechny ty okamžiky, kdy člověk jen tak sedí na lavičce, hledí do deště a ví, že autobus stejně nejede. Hudba je pomalejší, hlubší, ale stále s vesele smutným úsměvem a kapesníkem v zadní kapse montérek.
Skladby jako „Lavička osudu“, „Tůt mě jemně“ nebo „Zastávka, kde už nikdo nečeká“ zachycují tu krásu čekání bez cíle, kdy duše zpívá a nohy chladnou. Každý člen kapely zpívá jednu sloku a pak se vzdálí do mlhy. Někdy se během koncertu neděje vůbec nic – a právě to je refrén. Koncerty bývají doprovázeny promítáním starých rozmazaných fotek nádraží, které nikdy neexistovalo, ale v srdcích ho máme všichni.
Fanoušci nosí šály s nápisem „Utůtáme společně“ a zakládají sbory pomalého tleskání. Kapela zdůrazňuje, že to není konec. Je to jen... zastávka před posledním obratištěm. A pokud někdo někdy ztichne, není to proto, že skončil. Ale protože poslouchá, jestli už to tůtá jinde.
Slávek Smutečný (Česká republika)
basový nádech, melancholická termoska
Slávek Ulička (Česká republika)
kytara, zpěv pod deštníkem
Slávek Načas (Česká republika)
perkusní zpoždění
Lukáš Hruška (Česko)
Bubeník, bubnoval len na bubny z plechoviek
Maria Garcia (Španělsko)
kytara
The Vietnamese Vixen (Vietnam)
Pop, Tichý zpěv
Bryndís Ólafsdóttir (Island)
vokály, flétna z kostí
Thorvald Jensen (Norsko)
Elektrická kytara
Aminata Diop (Senegal)
Balafon
Syd The Siren (Austrálie)
Outback Disco, Krokodýlí tance
František Novák (Česká republika)
Kytarista, hraje jen na kytaru z perníku
Granule Bar
Česká republika, Pampeliška
Hladové Ucho
Německo, Schnupfenwald
Saloon U Tří Borovic
Česká republika, Křemelná
La Cueva del Flamenco Negro
Španělsko, Almadrava de la Luna
U Provařenýho Ešusu
Česká republika, Křupov u Ohniště
U Zaseknuté Jehlice
Česká republika, Dolní Kotlehy
Neon Phantoms (Spojené království)
Cyberpunkové drum and bass
Ledyanoy Tsar i Kholodnyye Gosti (Ledový Car a Studení Hosté) (Ruská federace)
Tundra Noise Doom – fúze sibiřského šamanismu, rituálního industrialu a dronového doom metalu s vlivy sovětské propagandy
Spóróóny a mlžna (Finsko)
country-brutal mushroom-spacecore
Hliníková Husa (Německo)
Industriální folk s prvky recyklace
Kosmická Kočičí Invaze (Norsko)
Cyber-punk Space-rock
Hypnotická Kočka (Mezihvězdný prostor)
Galaktický Jazz-Funk-Fusion
Špindíra a Ušpinitelé (Česká republika)
Lojzový punk s dechovkovými prvky
Zahradní Trpaslíci (Finsko)
Pohádkový death metal
Náš Záměr Byl Jiný (Česká republika)
alternativní optimism-core s prvky tragikomického šansonu
Šílený Vrabci (Česko)
alternativní folk-rock s prvky punkové energie