Myčka v deliriu není jen hudební kapela. Je to elektrošamanský kult, technický manifest a manifestace toho, co se stane, když necháš mixér, toustovač a robotický vysavač o samotě s kytarovým efektem distortion.
Vznik kapely se datuje k roku 2019, kdy estonský inženýr elektrických sítí jménem Ott Jännermann omylem zapojil zvukový kabel do zásuvky místo do zesilovače. Výsledkem byl nečekaně energický tón připomínající kombinaci německého technopopu a vařící rychlovarné konvice. Ott okamžitě pochopil, že na tohle svět čekal – a přizval další šílence z branže.
Kapela dnes čítá deset členů – z nichž jeden je opravdová pračka (model Whirlpool AWO/D 45135), která má vlastní pódium a světelnou show. Jejich vystoupení jsou natolik elektrická, že v okruhu dvaceti metrů zhasínají lednice. Každý koncert začíná slavnostním přetopením trouby na 300 °C a rituálním vypnutím Wi-Fi. Publikum je většinou složeno z opuštěných tiskáren, toasterů v depresi a mixérů hledajících smysl života.
Repertoár zahrnuje hity jako „Šlehni mě šlehací metlou“, „Program eco 45 min“ nebo „Spin Cycle Delirium“. Texty se pohybují mezi dadaistickou poezií a přímou řečí spotřebičů: například píseň „Chyba F02“ obsahuje pouze jeden tón a zvuk pumpy na odtok vody, doplněný nářkem mikrovlnky.
Každé vystoupení kapely končí rituálním zástrčkovým duetem, při kterém se všichni členové synchronizovaně vypojí a pak opět zapojí. Diváci (zejména televize a staré rádiové budíky) obvykle pláčou a blikají do rytmu. Myčka v deliriu je fenomén, kterému nerozumí nikdo – kromě domácích spotřebičů.
V současnosti kapela připravuje album „Cykly zkázy a oplachu“, které vyjde výhradně na USB klíčích nalezených v pračce. Jejich vizí je propojení všech chytrých domácností do jednoho globálního orchestru, kde hlavní roli bude hrát trouba se zpětnou vazbou.
Ott Jännermann (Estonsko)
reverzní elektro-gitara přes mixér
Vera Cyklarovna (Litva)
bicí z mikrovlnných talířů
Mikloš Parníček (Maďarsko)
parní syčák – syntezátor na vodní bázi
Natalie Toustová (Česká republika)
vokály – remixy trouby a popálenin
Bratři Zásuvkové (Péťa & Gábor) (Slovensko / Maďarsko)
duo elektrických improvizací – zásuvka a vidlice
Julius Vysavač (Rakousko)
ambientní vysávání
Sandra Teflonová (USA)
cinkání pánví, hořící písně
Igor Žehlič (Bulharsko)
žehlicí basy
Toaster X (Německo)
AI toaster – backvokály
Blanka Praníková (Estonsko)
taneční performance s mycí houbou
Diva Celestina Vicious (Itálie)
Hlavní Soprán (dramatický), Growl (epický), Kancléřka Vokálů
Mariusz "Marťas" Kowalski (Polsko)
The Brazilian Bard (Brazílie)
Samba, Taneční čísla (pomalá)
Anastázia 'The Duchess' Petrova (Rusko)
Piano, zpěv, baletní pohyby
De Onderwereld
Nizozemsko, Noorderkamp
Kotelna U Staré Šišky
Česko, Lom u Jihlavy
Kotelna U Staré Šišky
Česko, Lom u Jihlavy
The Pan-Global Glitter Hall
USA, Los Angeles
Pod Mlhou
Česká republika, Ticholín
Hudební aréna Luminaria
Česká republika, Dolní Skalice
The Yurt on the Peak (Jurta na Vrcholu)
Švýcarsko, Alpendorf zum Yak
Vinný Sklep U Jožina
Česká republika, Dolní Němčice
Alpenglocken Saal
Rakousko, Felsenbruck
The Velvet Abyss (Sametová Propast)
Švédsko, Glitterborg (Třpytkové Město)
Granule Bar
Itálie, Pampeliška
Sál Tiché Kapradiny
Rakousko, Eberthal
Ovce v Kapse
Česko-Slovensko, Múzeum Zrezivených Tankov
Snjór og Skuggar (Island)
ambientní post-rock s prvky severské mytologie a zvuků přírody
Los Espectros del Sur (Argentina)
Atmospheric Doom Metal con influencias Folkloricas
Mozkový Vývar (Česká republika)
psycho-punk-avantgardní dada s podtextem absurdity
Zahradní Rezonance (Česká republika)
folk-rock
Lípa Pivoňka (Česká republika)
Progresivní Klobásový Pop
Aurora Stínů (Česká republika)
alternativní rock s prvky elektroniky
Neonové samuraje (Japonsko)
Cyberpunk Rock
Křupající Kobylky (Česko)
elektro-swing s holografickými piruetami
Tlaková sezóna na zakázané skládce (Česká republika)
odpadní country s výpary a poezií
Výškoměr Band (Švýcarsko)
alpínský folk-rock s dechovými přechody