Historie Průtokového Rozvaha Bandu se datuje do roku 2014, kdy se parta znuděných úředníků Ministerstva pro výplach evidence setkala náhodně u toaletního papíru v přízemí budovy C3. Tehdy si jeden z nich, zatím neznámý jako hudebník, zapomněl mobil v záchodové míse a při pokusu o jeho záchranu vyzpíval čistou C-dur škálu.
Kapela začala spontánními koncerty ve služebních WC, kde využívala přírodní akustiku obkladů a zvukové možnosti sušiček na ruce. První album 'Mokrá rozvaha' vzniklo během jediné služby na noční směně, kdy zaměstnanci při výpadku elektřiny skládali texty podle etikety z dezinfekčních sprejů.
Jejich styl se vyznačuje syrovostí, excelovou agresivitou a nepravidelnými rytmy inspirovanými křečemi v břiše při účetní uzávěrce. První singl 'Tohle už nespočítám' byl tak návykový, že si ho přehrávali i pracovníci IT podpory během reinstalací systému Win95.
Texty písní často balancují na hranici šílenství a auditu – např. hit 'Výkaz přijatých průjmů' mapuje situaci, kdy se celá ekonomická třída účetních škol vydala na školení a snědla prošlé bagety z veřejného rozpočtu. Výsledkem byla nejen masová žaludeční katastrofa, ale i vznik jednoho z nejcitlivějších daňových textů moderní doby.
Kromě tradičních nástrojů kapela využívá toaletní mísy, splachovadla laděná do tóniny G a experimentální elektroniku vyráběnou z dávkovačů mýdla. Na jednom koncertu v Hodoníně například došlo k improvizaci, kdy jeden člen kapely upustil kalkulačku do pisoáru a ten začal hrát rytmickou verzi účtové osnovy.
Nechybí ani živá interakce s publikem – během skladby 'Přiznání z kabinky' jsou diváci vybídnuti, aby si nasadili záchodová prkénka a symbolicky se ulevili od daní i stresu.
Kapela se stala inspirací pro nové hnutí 'Účetní očista', které spojuje meditaci, daňové poradenství a preventivní gastroenterologii. Podle posledních dat snížila hudba Průtokového Rozvaha Bandu četnost žaludečních vředů u účetních v regionu o 23 %.
Bohuslav Splašek (Česká republika)
zpěv a akustické splachovadlo
Jaroslava Žbluňková (Česká republika)
flautová roura (PVC), back-vomiting vocals
Luigi Bidetini (Itálie)
toaletní beatbox
Petra Klouzná (Česká republika)
synthesizer a antibakteriální klávesy
Darek Netěsný (Slovensko)
nízkofrekvenční septický kontrabas
Jakub 'Kuba Smrk' Holub (Česko)
bicí, perkuse, různé předměty denní potřeby
Freya "Shadowbloom" Solheim (Norsko)
Kytara
Lenka 'While' Kučerová (Česká republika)
syntezátor a zpěv
Nora Käller (Finsko)
visual artist, světelný design, stage design
Sofie Lehtinen (Finsko)
baskytara
Elena Gardi (Itálie)
housle, vokály
Astrid Svensson (Švédsko)
Nyckelharpa
Dr. Kenji Tanaka (Japonsko)
Synaptická Flétna (Synaptic Flute)
Country Saloon "Zlomená Podkova"
Česká republika, Osada Lesní Klid
Valhalla's Hearth
Norsko, Lysgarden
U Vyhaslého Ohniště
Česko, Březový Újezd
Underground Tomb
Česká republika, Černohrad
U Šestého Vrabce
Česko, Vrabčín
Schwarzlicht Fabrik
Německo, Dunkelheim
Kernel Jam
Česká republika, Bytovice
U Ztracené duše
Česko, Černá Voda
Bläserhalle Silberthal
Rakousko, Silberthal
Grand Auditorium Virtuoso
Česká republika, Nová Praha
U Hýkajícího Kance
Česká republika, Hýkovice
Nexus Zvuku
Neidentifikováno, Etherea
Echo Sphere
Česká republika, Dolní Šeplavy
Šenkovna u Zlaté Trubky
Česká republika, Měděný Potok
Jihočeské Pouto (Česká republika)
Velká česká country, folk a bluegrassová skupina s orchestrálními prvky
Hromoví jezdci (Česká republika)
Alternativní rock
Moravanka z Hrozenkova (Česká republika)
Česká lidová hudba
Kateřina Hýkavá a Ječící Omladina (Česká republika)
alternativní hystericko-ekstatický folk s prvky samovolného křiku
Selva Ritmica (Brazílie)
Afro-Brazilský fusion