Všechno začalo ve sklepní zkušebně, která kdysi sloužila jako kůlna na uhlí, v malém městečku Hnojnice. Parta kamarádů, co už měli po krk socialistických odrhovaček a chtěli hrát něco, co má koule, založila v roce 1978 kapelu. Nástroje si sehnali, jak se dalo – kytara se zbastlila z poctivého javoru, basu vyrobili z přepravní bedny a bicí... ty byly prostě poskládané z plechových sudů. Název Pryskyřičné Vlasy vznikl vtipnou náhodou, když si bubeník Jarda zkoušel na pódiu nalakovat vlasy, ale omylem si vzal místo laku plechovku s pryskyřicí, a tak měl celý večer vlasy tvrdé jako beton. Odtud už to byl jen krůček k legendě.
První neoficiální koncerty se konaly na utajených venkovních akcích, kde se hrálo pro pár desítek lidí a tajná policie občas přišla zkontrolovat, jestli náhodou nešíří nějaké západní myšlenky. Kapela sice nešířila nic, ale zpěvák Milan, který měl hlas jako skřípající dveře, občas do mikrofonu zakřičel heslo 'Ať žije rock'n'roll!', a to už byl pro soudruhy pádný důvod pro kontrolu. Texty kapely, psané z počátku na obaly od cigaret, byly plné skrytých významů a dvojsmyslů. Jedna píseň zpívala o tom, jak je těžké se dostat na pivo, ale ve skutečnosti se týkala svobody a touhy po svobodném projevu. Lidé to pochopili a stali se z nich kultovní hrdinové. Jejich koncerty byly plné nespoutané energie, kde se zpívalo, tancovalo a kde se na chvíli zapomínalo na šedivou realitu.
Po revoluci se kapela stala legendou. Z garážového bigbítu se stal poctivý rock, ale se stejnou energií. Jejich texty už nebyly tak dvojsmyslné a zaměřovaly se na sociální problémy, politické kauzy a na to, co se stalo s jejich domovinou. Jejich první oficiální album, 'Plechová Láska', se stalo okamžitým hitem a dostalo se jim velkého uznání. V jedné z recenzí bylo napsáno: „Tohle je český bigbít, který neztratil nic ze své původní síly, ale získal na kvalitě.“ Dnes je kapela jednou z nejuznávanějších rockových formací v České republice a na jejich koncerty jezdí lidé z celého světa, aby viděli, jak může bigbít znít, když se nebere vážně. Často se na koncertech objevují nečekané zápletky. Jednou se například rozbil klarinet, tak na něj dirigent začal hrát hřebenem a listem papíru. Jindy se stalo, že se v orchestru ztratil bubeník a nakonec se našel v blízkém rybníku, kde se snažil chytit kapra do sítě. Nikdy se na ně nikdo nezlobí, protože jejich hudba je natolik upřímná a plná radosti, že jim odpustíte cokoli. Jsou to prostě 'bigbíťáci', kteří se nebojí experimentovat. A to je na tom to nejlepší. Žádné plány, žádná přetvářka, jen čistá radost z muziky. A samozřejmě nějaké to pivo.
Milan 'Skřipka' Rychlík (Česká republika)
Hlavní zpěv, rytmická kytara
Karel 'Drtič' Tichý (Česká republika)
Sólová kytara, občasný doprovodný zpěv
Jarda 'Pryskyřice' Zeman (Česká republika)
Bicí, paličky, vše co se dá utlouct
František 'Basman' Kroupa (Česká republika)
Basová kytara, občasné zpěvy
Jiří 'Vrták' Novák (Česká republika)
Hammondovy varhany, klávesy
Tomáš 'Špekoun' Jelínek (Česká republika)
Rytmická kytara, harmonika, doprovodný zpěv
Jan 'Mrak' Hrabal (Česká republika)
Sbor, perkuse
Oldřich 'Děda' Vávra (Česká republika)
Saxofon, housle, doprovodný zpěv
Vladimír 'Fagot' Zelený (Česká republika)
Klarinet, saxofon, občasné zpěvy
Petr 'Kovadlina' Novák (Česká republika)
Basová kytara, občasné zpěvy
Luis Almofada (Portugalsko)
hlavní zpěv, matrace typu Queen
Stanislav Kroutil (Česká republika)
koloběžkový buben
Lenka 'Zlatý Klíč' Nováková (Česká republika)
Klávesy, Syntezátory
The Italian Inferno (Itálie)
Vokály (Opera-Punk), Mandolína (elektrická)
Petr Černý (Česko)
Akustická kytara, bouzouki, doprovodný zpěv
Zdeněk Kučera (Česká republika)
Mandolína
Veronika Horáková (Česká republika)
Kytaristka, hraje jen na kytaru z hlíny
Zelený Sud
Česká republika, Veselíčko
Underground Tomb
Česká republika, Černohrad
Ranč Zelená Louka
Česká republika, Podkovice
Stará Hospoda U Lípě
Česká republika, Bílé Pole
Coração da Selva
Brazílie, Mata Branca
Malá Stanice
Česká republika, Pardubice
Lednik Surovosti (Ledovec Krutosti)
Ruská federace, Mertvograd (Mrtvé Město)
Zavřená Stodola
Česká republika, Dolní Kotlehy
U Klapající Hlíny
Česká republika, Zmatenín
Železné Slúchadlo
Slovensko, Makovice nad Hronom
Depot Skladiště
Česko, Mýtnice
U Zaseknuté Jehlice
Česká republika, Dolní Kotlehy
Ohnivý Chvíle
Česká republika, Plamínkov
Granule Bar
Island, Pampeliška
Vlčatce v Džemu (Jamajka)
Džungle-core/Jam-pop
Zpěvy Větru (Česká republika)
folkrock s prvky world music
Glitter & Trauma (Švédsko)
Electro-Glam-Cabaret – fúze severského elektropopu, dark kabaretu a divadelních show tunes s prvky tragikomických vokálů
Hromoví jezdci (Česká republika)
Alternativní rock
Březnický Rozvod (Česká republika)
bigbít
Spóróóny a mlžna (Finsko)
country-brutal mushroom-spacecore