Když emeritní akademik Slávek Hrdobec vydal svou kultovní knihu „Country v duši, bláto na podrážkách“, netušil, že tím spustí kulturní tsunami, která změní tvář venkovské hudby. V knize, která popisovala filozofické úvahy čekání na autobus, smíření se svým jménem a rytmické štípání dřeva, našlo mnoho mužů jménem Slávek své vnitřní povolání. Po letech dopisování, náhodných srazů na pumpách a sdílených momentů ticha na obratištích, vznikla kapela, kde je každý Slávek – a jeden Slávek je dokonce příjmením. Vznikli bez povšimnutí, ale o to hlasitěji troubí – už to tůtá!
Hudební styl kapely je těžko uchopitelný – je to country, ale místo koní se jezdí Karosou, místo kovbojských bot mají holínky a místo whisky teplý meltu z termosky. Texty pojednávají o čekání, osudech lidí na lavičkách, přátelství s řidičem linky 231 a o tom, jak krásné je, když víš, kdy přesně tůtneš. Jejich nejslavnější píseň „Když tůtá, tak jdu“ se hraje na autobusových nádražích po celé zemi. Slávkové zpívají unisono, občas falešně, ale vždy upřímně. Jejich koncerty jsou sice statické, ale duševně explozivní.
Kapela se hlásí k filozofii pomalého života. Na každém koncertě nejdřív 20 minut mlčí, zatímco jeden z nich vaří guláš na vařiči a ostatní se dívají do dálky. Pak přijde tůt, a začíná hudba. Hudba pro ty, co zůstali, i pro ty, co už dávno odjeli. Všichni jsou Slávek. Každý může být Slávek. Ty taky. Už to tůtá.
Slávek Hrdobec (Česká republika)
zpěv, texty, akademická kytara
Slávek Macháček (Česká republika)
banjo, střídavý pohled do neznáma
Slávek Slávek (Česká republika)
harmonika, metafyzická přítomnost
Slávek Jonák (Česká republika)
basa, mlčení
Slávek Holeček (Česká republika)
kazoo, harmonizace termoskou
Veronika Horáková (Česká republika)
Kytaristka, hraje jen na kytaru z hlíny
Lukáš "Drť" Kopecký (Česká republika)
Bicí
Luca Schönberg (Německo)
trubka
Pan Špaček zvaný Hopík (Česká republika)
Bicí, Festivalový Veterán
Pavla Svobodová (Česká republika)
Bubeník, bubnuje jen na bubny z plastu
Warpová díra U Máni
Česká republika, Děrholec
Cantina del Error
Mexiko, San Piquillo
Saloon U Kojota
Česká republika, Suchá Rovina
Garáž 13
Česká republika, Praha
Hostinec U Jedlové
Česká republika, Hlubinné
Ohnivá Paseka
Česká republika, Hvozdnice nad Rokytnou
Genre Chaos (Mezinárodní)
Eklektická fúze pop-punku, metalu, klasické hudby, rapu, country a dalších
Blues z Libně (Česká republika)
blues
Kateřina Hýkavá a Ječící Omladina (Česká republika)
alternativní hystericko-ekstatický folk s prvky samovolného křiku
Pryskyřičné Vlasy (Česká republika)
Český bigbít / Hard Rock s prvky psychedelie
Ethereal Echoes (Norsko)
Progresivní metal / Post-rock
Glitter & Trauma (Švédsko)
Electro-Glam-Cabaret – fúze severského elektropopu, dark kabaretu a divadelních show tunes s prvky tragikomických vokálů
The Centenarian Choir (Sbor Stoletých) (Vatikán (Skrytý podzemní bunkr))
Geriatric Gregorian Gospel Trap – Fúze gregoriánských chorálů, operních árií a pomalého Trap beatu. Hudba plná moudrosti, kašle a nečekaných vysokých tónů.