Název kapely odkazuje na 'chaotický, ale rytmický pohyb' a jejich hudba je přesně taková. Je to neuvěřitelně rychlá a veselá směs, která se v náhodných intervalech mění v tichou, tklivou norskou meditativní hudbu, která má za úkol 'uklidnit divoké srdce posluchače, než ho opět rozpumpujeme'. Růženin vokál je kombinací ostrého folklorního zpěvu a šepotu, který zní, jako by vám někdo četl horoskop. Bedřichovy housle jsou známé tím, že vydávají zvuky, které by se daly popsat jako 'zvuk starého kola na štěrku'.
Kapela si vybudovala reputaci pro své 'Koncerty Terapie Smíchem', kde se uprostřed nejvážnější písně začnou nečekaně smát, což donutí i publikum. Jejich koncerty jsou neustálým balancováním na hraně komedie a hudební geniality. Debutové album, 'Housle Uvízly v Plote: Cesta na Sever', bylo nahráno v opuštěné šatně zimního stadionu, což prý dodalo zvuku 'chladný a sportovní nádech'.
Vrabčí Tanec se proslavil svým protestem proti 'hudebnímu diktátu akordeonu' a odmítá ho používat, ačkoliv ho na koncertech vozí s sebou jako 'symbol umlčené lidové hudby'. Jednou se dokonce pokusili o 'Norský Taneční Maraton', kde se snažili tančit na místě po dobu 48 hodin na meditativní hudbu, což skončilo hromadnou halucinací a zásahem záchranné služby. Jejich cílem je způsobit u posluchačů akutní nutkání tančit a zároveň se cítit hluboce rozjímací. A v tom jsou neuvěřitelně úspěšní. Kapela se neustále hádá o to, jestli je lepší norská meditativní hudba, nebo balkánské rytmy, a z těchto hádek vznikají jejich nejlepší písně. Jsou zkrátka esencí českého humoru a nečekané hudební absurdity.
Růžena "Šmidlík" Houska (Česká republika)
Hlavní zpěv (ostrý a šeptající), Tleskání a dupání
Bedřich "Skřipka" Mžik (Česká republika)
Housle (s minimálním kontaktem), Hluboké tóny flétny
Oldřich "Ohnivák" Kocourek (Slovensko)
Baskytara (s prasklou strunou), Taneční kreace
Karel "Kolečko" Závora (Česká republika)
Bicí (s metronomy mimo rytmus), Perkusní fúze (staré pneu)
Jindřich "Jidáš" Smutný (Rakousko)
Cecílie "Cica" Lišková (Česká republika)
Dalibor "Dáša" Dlouhý (Slovensko)
Vladimír "Vrabčák" Vrabec (Česká republika)
Daichi Nakamura (Japonsko)
basa
Hans "Tyrolský" Gruber (Rakousko)
Jodlování (death metalové), alpský roh, kožená kalhoty s rolničkami
Tomáš Šimek (Česká republika)
grafika, programování, elektronika
Umělec24 X (Země24)
harfa
Vincenc Lachtan (Polsko)
kazoo a podivné ruchy
Na Skanzenu
Česká republika, Nové Pasečany
Jazzový Loft
Česká republika, Praha
Granule Bar
Kanada, Pampeliška
U Zaseknuté Jehlice
Česká republika, Dolní Kotlehy
Alpenglocken Saal
Rakousko, Felsenbruck
Thrill Track Stage
USA, Rollertown
La Cueva del Flamenco Negro
Španělsko, Almadrava de la Luna
Granule Bar
Německo, Pampeliška
Tepelný okruh
Estonsko, Kärtseldorf
Skalní Brloh
Česká republika, Třešnovice nad Skálou
Selva Ritmica (Brazílie)
Afro-Brazilský fusion
Canto di Terra (Itálie)
neofolk / world music
Orchestr Veselých Prasek (Česká republika)
humorná symfonie s nádechem kabaretu
Ethereal Echoes (Norsko)
Progresivní symfonický metal
Zpěvy Větru (Česká republika)
folkrock s prvky world music
Hoblík & Piliny (Česká republika)
folk-punk se stopou tesařského minimalismu a zvuky nářadí
Kaktusový Tygr v Kosmické Ponožce (Česko)
psychedelický intergalaktický ska-metal s prvky polky a operního rapu
The Multiverse Ensemble (Multi-vesmírný Soubor) (Orbitální stanice Zeme (Bývalá družice pro špionáž počasí))
Pan-Galactic Maximalism – 50 protichůdných žánrů v jediném okamžiku. Kolaps veškeré hudby do jednoho, teoreticky dokonalého, ale chaotického zvuku.
Jednooký Jack a jeho Splašené Srdce (USA)
Elektrifikované Outlaw Country s prvky Bluegrassu a hospodského Rock'n'Rollu