Zběsilá šiška vznikla náhle a bez varování jednoho mlhavého rána, když trojice přátel šla do lesa hledat houby, ale místo hříbků objevili prorocký přehrávač značky AIWA ležící v mechu. Po jeho zapnutí začal přehrávat neznámý techno beat, a jeden z přítomných – údajně truhlář s epileptickým sklonem – dostal vizi o spojení lidové hudby, digitálních syntetizérů a šišek. Od té doby se zrodila Zběsilá šiška – kapela, která spojila lesní spiritualitu s beaty z křemíkového pekla.
Kapela si zakládá na hlubokém propojení s přírodou. Své koncerty často odehrávají přímo u kmene starých jehličnanů, kde pomocí solárních panelů napájejí své nástroje a DJ pulty. Hudba Zběsilé šišky je mixem folklorních motivů z oblasti Oravy, digitálních pazvuků a náhodných samplů ptačích výkřiků. Zpěv je často ve formě improvizovaného mumlání nebo modulovaného vytí, což podle kapely napomáhá očistě třetího ucha.
Skupina se rychle stala známou mezi komunitami slacklinerů, bioarchitektů a výrobců čajů z kapradin. Jejich album „Smrková dimenze“ se stalo kultovním v okruhu lidí, kteří si na festivaly nosí vlastní kompost.
Fanoušci kapely často nosí masky z borové kůry a během koncertů se točí kolem vlastní osy, zatímco členové kapely vysílají zvukové signály pomocí fléten napojených na MIDI převodníky. Jeden z koncertů skončil tím, že se na pódium snesl skutečný orel, z čehož kapela udělala pravidelný rituál. Od té doby každé vystoupení začíná výkřikem: „Orel si přej, jinak nehrajem!“
Hudební kritika kapelu buď přehlíží, nebo neexistuje. Jedinou recenzi napsal člověk, který poté emigroval do Rumunska a stal se pastevcem. Kapela však tvrdí, že kritika je jen formou energetického útoku a místo toho se řídí proudem šiškové rezonance.
Svetozár Nádherník (Slovensko)
lesní DJ / syntetizátory z mechu
Ľubomíra Pospíšilová (Česká republika)
zpěv / pohybové mantrování
Bogomil Szatkowski (Polsko)
balalajka napojená na solární panely
Jolana Srnková (Česká republika)
dřevěný sampler a dech
Otakar Vířivka (Slovensko)
bubny z dutých pařezů
Dario Ventresca (Itálie)
kontrabas
Šušu Sýkorka (Česká republika)
zpěv a pískací píšťala
Gianni Bellini (Itálie)
klavír
Kevin „Hroch“ Blanka (Švýcarsko)
vodní bicí
Slávek Rychlík (Česká republika)
banjo, adaptivní pruhový riff
Pepek 'Modrý Šmoula' Vomáčka (Česko)
řev, kazoo, flašinet
El Loro Risueño
Španělsko, Alegríamar
Bouřlivá struna
Česká republika, Vlčkov
BOOST-Xtreme Zóna
Česká republika, Neon City
Pěnové Nebe
Česká republika, Suché Peří
Ohnivý Chvíle
Česká republika, Plamínkov
Kulturní dům U tří beranů
Česká republika, Horní Bařina
A Taberna das Almas
Portugalsko, Neblina
Zakázaná skládka č. 7
Česká republika, Lesní Bouda
U Zběsilé Trenýrky
Česká republika, Pupčíkov
Industriální Chrám
Česká republika, Černohrad
Country Saloon Třeboň
Česko, Třeboň
Éterická Klenba (Slovinsko)
ambientní neoklasika s prvky experimentálního jazzu
Šmoulí Revoluce (Česko)
punk-pop s příchutí dětských písniček
Los Espectros del Sur (Argentina)
Atmospheric Doom Metal con influencias Folkloricas
Lesní Oheň (Česká republika)
folk
Ensemble Eloquentiae Juris et Scientiae (Česká republika)
Akademický symfonický barokní jazz s prvky renesanční elegance
Rislerka (Česká republika)
Moravský Folklor s Příchutí Psychedelie
Prérijní Vlci (Česká republika)
Česká country, folk-rock s bluegrassovými prvky
Fiesta Cósmica (Španělsko)
Electro-Swing s prvky Rumba-Funku a Cumbie
Ethernity's End (Norsko)
Progresivní Symphonic Metal