country a trampská muzika
oldies, rock´n´roll
rock & pop music, blues
reggae, travesti show
a klasika vesnických zábav

Zběsilá šiška

psychedelický techno-folk se smrkovou vibrací

Slovensko


Lesní osvícení a techno-zrození

Zběsilá šiška vznikla náhle a bez varování jednoho mlhavého rána, když trojice přátel šla do lesa hledat houby, ale místo hříbků objevili prorocký přehrávač značky AIWA ležící v mechu. Po jeho zapnutí začal přehrávat neznámý techno beat, a jeden z přítomných – údajně truhlář s epileptickým sklonem – dostal vizi o spojení lidové hudby, digitálních syntetizérů a šišek. Od té doby se zrodila Zběsilá šiška – kapela, která spojila lesní spiritualitu s beaty z křemíkového pekla.

Hudba, která neklidní veverky

Kapela si zakládá na hlubokém propojení s přírodou. Své koncerty často odehrávají přímo u kmene starých jehličnanů, kde pomocí solárních panelů napájejí své nástroje a DJ pulty. Hudba Zběsilé šišky je mixem folklorních motivů z oblasti Oravy, digitálních pazvuků a náhodných samplů ptačích výkřiků. Zpěv je často ve formě improvizovaného mumlání nebo modulovaného vytí, což podle kapely napomáhá očistě třetího ucha.

Skupina se rychle stala známou mezi komunitami slacklinerů, bioarchitektů a výrobců čajů z kapradin. Jejich album „Smrková dimenze“ se stalo kultovním v okruhu lidí, kteří si na festivaly nosí vlastní kompost.

Scéna plná kůry a transu

Fanoušci kapely často nosí masky z borové kůry a během koncertů se točí kolem vlastní osy, zatímco členové kapely vysílají zvukové signály pomocí fléten napojených na MIDI převodníky. Jeden z koncertů skončil tím, že se na pódium snesl skutečný orel, z čehož kapela udělala pravidelný rituál. Od té doby každé vystoupení začíná výkřikem: „Orel si přej, jinak nehrajem!“

Hudební kritika kapelu buď přehlíží, nebo neexistuje. Jedinou recenzi napsal člověk, který poté emigroval do Rumunska a stal se pastevcem. Kapela však tvrdí, že kritika je jen formou energetického útoku a místo toho se řídí proudem šiškové rezonance.


Obsazení kapely

Svetozár Nádherník (Slovensko)
lesní DJ / syntetizátory z mechu

Ľubomíra Pospíšilová (Česká republika)
zpěv / pohybové mantrování

Bogomil Szatkowski (Polsko)
balalajka napojená na solární panely

Jolana Srnková (Česká republika)
dřevěný sampler a dech

Otakar Vířivka (Slovensko)
bubny z dutých pařezů



Hostující a bývalí členové

Fabio Cortés (Itálie)
bicí

Fritz Müller (Německo)
Kytarista, hraje jen na kytaru z perníku

Alois 'Lojza' Novák (Česká republika)
Zpěv, kytara, trombon

Amina 'Nyota' Diallo (Senegal)
kora, zpěv

Lenka Nováková (Česká republika)
Syntezátorová virtuózka, hraje na syntezátor z gumy

Václav Malý (Česká republika)
Trombonista, hraje jen na trombon z roury

Amélie Fournier (Francie)
harfa



Kapela miluje tyto kluby

Recyklační Ráj
Německo, Schrottlingen

The Crystal Catwalk Palace
Mobilní, globální, Palác z křišťálu (cestující po všech kontinentech)

Ovce v Kapse
Česko-Slovensko, Múzeum Zrezivených Tankov

Klub U Skokana
Česká republika, Plzeň

Pěnové Nebe
Česká republika, Suché Peří

Dvorek Stage
Česká republika, Brno

Hladové Ucho
Německo, Schnupfenwald

Echo Sphere
Česká republika, Dolní Šeplavy

Grand Auditorium Virtuoso
Česká republika, Nová Praha

Garáž 13
Česká republika, Praha



Přátelské kapely této kapely

Pražský SymfoRock (Česká republika)
symfonický rock

Éterické Ozvěny (Island)
Post-Rock s prvky Ambientu a Severského Folku

As Almas Errantes (Portugalsko)
Atmospheric Folk Black Metal

Sídlištní Beat (Česká republika)
electro

The Quantum Anomaly (Kvantová Anomálie) (Neutrální zóna (Antarktida))
Universal Genre Collapse – 30 žánrů v jedné sekundě. Fúze od tradičního mongolského hrdelního zpěvu, přes švédský Death Metal, až po brazilskou Sambu a finský Disco-Polka-Grindcore. Absolutní hudební chaos.

Skupina několika kreténů (Česká republika)
experimentální kabaretní noise-folk

Selva Ritmica (Brazílie)
Afro-Brazilský fusion

 DOPORUČUJEME: LEGÁLNÍ KUŘÁCKÝ KLUB - SMOKERS CLUB
FACEBOOK