country a trampská muzika
oldies, rock´n´roll
rock & pop music, blues
reggae, travesti show
a klasika vesnických zábav

Zběsilá šiška

psychedelický techno-folk se smrkovou vibrací

Slovensko


Lesní osvícení a techno-zrození

Zběsilá šiška vznikla náhle a bez varování jednoho mlhavého rána, když trojice přátel šla do lesa hledat houby, ale místo hříbků objevili prorocký přehrávač značky AIWA ležící v mechu. Po jeho zapnutí začal přehrávat neznámý techno beat, a jeden z přítomných – údajně truhlář s epileptickým sklonem – dostal vizi o spojení lidové hudby, digitálních syntetizérů a šišek. Od té doby se zrodila Zběsilá šiška – kapela, která spojila lesní spiritualitu s beaty z křemíkového pekla.

Hudba, která neklidní veverky

Kapela si zakládá na hlubokém propojení s přírodou. Své koncerty často odehrávají přímo u kmene starých jehličnanů, kde pomocí solárních panelů napájejí své nástroje a DJ pulty. Hudba Zběsilé šišky je mixem folklorních motivů z oblasti Oravy, digitálních pazvuků a náhodných samplů ptačích výkřiků. Zpěv je často ve formě improvizovaného mumlání nebo modulovaného vytí, což podle kapely napomáhá očistě třetího ucha.

Skupina se rychle stala známou mezi komunitami slacklinerů, bioarchitektů a výrobců čajů z kapradin. Jejich album „Smrková dimenze“ se stalo kultovním v okruhu lidí, kteří si na festivaly nosí vlastní kompost.

Scéna plná kůry a transu

Fanoušci kapely často nosí masky z borové kůry a během koncertů se točí kolem vlastní osy, zatímco členové kapely vysílají zvukové signály pomocí fléten napojených na MIDI převodníky. Jeden z koncertů skončil tím, že se na pódium snesl skutečný orel, z čehož kapela udělala pravidelný rituál. Od té doby každé vystoupení začíná výkřikem: „Orel si přej, jinak nehrajem!“

Hudební kritika kapelu buď přehlíží, nebo neexistuje. Jedinou recenzi napsal člověk, který poté emigroval do Rumunska a stal se pastevcem. Kapela však tvrdí, že kritika je jen formou energetického útoku a místo toho se řídí proudem šiškové rezonance.


Obsazení kapely

Svetozár Nádherník (Slovensko)
lesní DJ / syntetizátory z mechu

Ľubomíra Pospíšilová (Česká republika)
zpěv / pohybové mantrování

Bogomil Szatkowski (Polsko)
balalajka napojená na solární panely

Jolana Srnková (Česká republika)
dřevěný sampler a dech

Otakar Vířivka (Slovensko)
bubny z dutých pařezů



Hostující a bývalí členové

Dario Ventresca (Itálie)
kontrabas

Šušu Sýkorka (Česká republika)
zpěv a pískací píšťala

Gianni Bellini (Itálie)
klavír

Kevin „Hroch“ Blanka (Švýcarsko)
vodní bicí

Slávek Rychlík (Česká republika)
banjo, adaptivní pruhový riff

Pepek 'Modrý Šmoula' Vomáčka (Česko)
řev, kazoo, flašinet



Kapela miluje tyto kluby

El Loro Risueño
Španělsko, Alegríamar

Bouřlivá struna
Česká republika, Vlčkov

BOOST-Xtreme Zóna
Česká republika, Neon City

Pěnové Nebe
Česká republika, Suché Peří

Ohnivý Chvíle
Česká republika, Plamínkov

Kulturní dům U tří beranů
Česká republika, Horní Bařina

A Taberna das Almas
Portugalsko, Neblina

Zakázaná skládka č. 7
Česká republika, Lesní Bouda

U Zběsilé Trenýrky
Česká republika, Pupčíkov

Industriální Chrám
Česká republika, Černohrad

Country Saloon Třeboň
Česko, Třeboň



Přátelské kapely této kapely

Éterická Klenba (Slovinsko)
ambientní neoklasika s prvky experimentálního jazzu

Šmoulí Revoluce (Česko)
punk-pop s příchutí dětských písniček

Los Espectros del Sur (Argentina)
Atmospheric Doom Metal con influencias Folkloricas

Lesní Oheň (Česká republika)
folk

Ensemble Eloquentiae Juris et Scientiae (Česká republika)
Akademický symfonický barokní jazz s prvky renesanční elegance

Rislerka (Česká republika)
Moravský Folklor s Příchutí Psychedelie

Prérijní Vlci (Česká republika)
Česká country, folk-rock s bluegrassovými prvky

Fiesta Cósmica (Španělsko)
Electro-Swing s prvky Rumba-Funku a Cumbie

Ethernity's End (Norsko)
Progresivní Symphonic Metal

 DOPORUČUJEME: LEGÁLNÍ KUŘÁCKÝ KLUB - SMOKERS CLUB
FACEBOOK