Zběsilá šiška vznikla náhle a bez varování jednoho mlhavého rána, když trojice přátel šla do lesa hledat houby, ale místo hříbků objevili prorocký přehrávač značky AIWA ležící v mechu. Po jeho zapnutí začal přehrávat neznámý techno beat, a jeden z přítomných – údajně truhlář s epileptickým sklonem – dostal vizi o spojení lidové hudby, digitálních syntetizérů a šišek. Od té doby se zrodila Zběsilá šiška – kapela, která spojila lesní spiritualitu s beaty z křemíkového pekla.
Kapela si zakládá na hlubokém propojení s přírodou. Své koncerty často odehrávají přímo u kmene starých jehličnanů, kde pomocí solárních panelů napájejí své nástroje a DJ pulty. Hudba Zběsilé šišky je mixem folklorních motivů z oblasti Oravy, digitálních pazvuků a náhodných samplů ptačích výkřiků. Zpěv je často ve formě improvizovaného mumlání nebo modulovaného vytí, což podle kapely napomáhá očistě třetího ucha.
Skupina se rychle stala známou mezi komunitami slacklinerů, bioarchitektů a výrobců čajů z kapradin. Jejich album „Smrková dimenze“ se stalo kultovním v okruhu lidí, kteří si na festivaly nosí vlastní kompost.
Fanoušci kapely často nosí masky z borové kůry a během koncertů se točí kolem vlastní osy, zatímco členové kapely vysílají zvukové signály pomocí fléten napojených na MIDI převodníky. Jeden z koncertů skončil tím, že se na pódium snesl skutečný orel, z čehož kapela udělala pravidelný rituál. Od té doby každé vystoupení začíná výkřikem: „Orel si přej, jinak nehrajem!“
Hudební kritika kapelu buď přehlíží, nebo neexistuje. Jedinou recenzi napsal člověk, který poté emigroval do Rumunska a stal se pastevcem. Kapela však tvrdí, že kritika je jen formou energetického útoku a místo toho se řídí proudem šiškové rezonance.
Svetozár Nádherník (Slovensko)
lesní DJ / syntetizátory z mechu
Ľubomíra Pospíšilová (Česká republika)
zpěv / pohybové mantrování
Bogomil Szatkowski (Polsko)
balalajka napojená na solární panely
Jolana Srnková (Česká republika)
dřevěný sampler a dech
Otakar Vířivka (Slovensko)
bubny z dutých pařezů
Fabio Cortés (Itálie)
bicí
Fritz Müller (Německo)
Kytarista, hraje jen na kytaru z perníku
Alois 'Lojza' Novák (Česká republika)
Zpěv, kytara, trombon
Amina 'Nyota' Diallo (Senegal)
kora, zpěv
Lenka Nováková (Česká republika)
Syntezátorová virtuózka, hraje na syntezátor z gumy
Václav Malý (Česká republika)
Trombonista, hraje jen na trombon z roury
Amélie Fournier (Francie)
harfa
Recyklační Ráj
Německo, Schrottlingen
The Crystal Catwalk Palace
Mobilní, globální, Palác z křišťálu (cestující po všech kontinentech)
Ovce v Kapse
Česko-Slovensko, Múzeum Zrezivených Tankov
Klub U Skokana
Česká republika, Plzeň
Pěnové Nebe
Česká republika, Suché Peří
Dvorek Stage
Česká republika, Brno
Hladové Ucho
Německo, Schnupfenwald
Echo Sphere
Česká republika, Dolní Šeplavy
Grand Auditorium Virtuoso
Česká republika, Nová Praha
Garáž 13
Česká republika, Praha
Pražský SymfoRock (Česká republika)
symfonický rock
Éterické Ozvěny (Island)
Post-Rock s prvky Ambientu a Severského Folku
As Almas Errantes (Portugalsko)
Atmospheric Folk Black Metal
Sídlištní Beat (Česká republika)
electro
The Quantum Anomaly (Kvantová Anomálie) (Neutrální zóna (Antarktida))
Universal Genre Collapse – 30 žánrů v jedné sekundě. Fúze od tradičního mongolského hrdelního zpěvu, přes švédský Death Metal, až po brazilskou Sambu a finský Disco-Polka-Grindcore. Absolutní hudební chaos.
Skupina několika kreténů (Česká republika)
experimentální kabaretní noise-folk
Selva Ritmica (Brazílie)
Afro-Brazilský fusion